вівторок, 08 лютого 2011 10:48

"Третина випускників не вміють додавати дроби"

Автор: малюнок: Володимир КАЗАНЕВСЬКИЙ
 

Міністерство освіти й науки, молоді та спорту затвердило Концепцію літературної освіти. Вивчення текстів художніх творів у 5–11-х класах середньої школи збільшать на 30–40% за рахунок "золотого" фонду класики — української, російської та інших народів світу.

— Школі потрібно не додаткові уроки літератури запроваджувати, а сфокусуватися на посиленні природничо-математичної освіти, — вважає голова Української світової спілки професійних учителів Наталя Мацько. — Сьогодні цей напрямок є найважливішим. Результати міжнародного порівняльного дослідження навчальних досягнень із математики і  природничих дисциплін свідчать, що українські школи не дотягують до стандартів. Третина випускників не вміє додавати дроби і не знає елементарної геометрії.

Коли у школах була шестиденка, математику викладали 6 годин. Тепер предмет скоротили до 3–4 годин. У Росії брак годин із математики надолужують за будь-якої можливості: захворів учитель, замість цього уроку читають математику. Бо це не лише навички обчислення, а розвиток інтелекту, мислення, мовлення.

Із хімією, фізикою і біологією в нас узагалі трагедія — діти не вміють розв'язувати задач, бо погано підготовлені з математики. Замість креслення, астрономії у шкільний курс вводять якісь основи безпеки життєдіяльності, інформатику, валеологію. За рахунок чого додаватимуть  вивчення літератури? Імовірно, що за рахунок природничих наук. Можливо, збільшать кількість навчальних годин. Цього не можна робити. Зараз кількість психічно неврівноважених дітей різко зросла. Додаткові навантаження лише поглиблять проблему.

Педагоги тягнуть учнів у різні боки, як лебідь, рак і щука. Кожний учитель гадає, що його предмет найважливіший. Забуває, що всі знання взаємопов'язані. Вивчати математично-природничі науки слід у комплексі. До 6 років у дитячому садку дитина має опанувати предмет "Математика і навколишній світ", у початковій школі — "Природознавство", тобто підготуватися до ботаніки, біології, географії, астрономії. Потрібно повернути курс креслення. Його не замінить комп'ютер, бо дитина має спочатку навчитися будувати предмети на папері, щоб зрозуміти принцип. Це розвиває просторове мислення. Курс інформатики має виходити з математики, бо там такий самий алгоритм обчислень. Дитина зараз вивчає все окремо і не може сама об'єднати знання у єдине ціле.

Є велика проблема з підручниками — видавництва економлять, перекладають навчальну літературу автоматичним перекладом. Тому в книжках багато грубих помилок, немає уніфікації термінів. Перед тим, як викладати за книжкою, я прочитую її з ручкою і виправляю всі помилки. Адже хибні поняття запам'ятовуються і нашаровуються.

Мова та історія — надзвичайно важливі для держави предмети. Але будь-які концепції потрібно вводити експериментально, після детального розгляду педагогів, психологів. Нові концепції освіти сіють плутанину і хаос, аби потім будь-яким шляхом ввести другою державною російську мову.

Кожна дитина має сама обирати зарубіжну літературу для додаткового читання у вільний час. В Україні живуть і вчаться білоруси, поляки, татари. Нехай обирають, що читати тією мовою, якою хочуть, без вказівок Дмитра Табачника чи Вадима Колесніченка. Бо читання того, що не подобається, сприяє розладу психіки, робить дитину агресивною, невдоволеною.

Зараз ви читаєте новину «"Третина випускників не вміють додавати дроби"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути